• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64706
+
-

مراکز معاینه فنی خودرو زیر ذره‌بین محیط زیست

اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ برای پیشگیری از تخلفات، مراکز فنی خودرو این شهرستان را زیر ذره‌بین نظارتی قرار داد.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ساوجبلاغ با اعلام این مطلب گفت: اکنون 3 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در سطح شهرستان ساوجبلاغ فعال بوده که به خودروهای سبک خدمات ارائه می‌دهند.

«بایرام محمودی» نظارت بر این مراکز را از وظایف ستاد معاینه فنی شهرداری هشتگرد برشمرد و افزود: تنظیم موتور، سرویس‌های دوره‌ای و معاینه فنی خودروها سهم عمده‌ای در کاهش آلاینده‌های منتشرشده از اگزوز خودروهای سبک و سنگین به عنوان منابع آلاینده متحرک دارد.
وی افزود: در زمان حاضر شهرستان ساوجبلاغ ظرفیت ساخت یک خط معاینه فنی خودروهای سنگین و همچنین موتورسیکلت را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک این موضوع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق شود.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ با بیان این‌که از سال ۷۴ انجام معاینه فنی خودرو در قالب قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا برای وسایل نقلیه موتوری به عنوان یک الزام برشمرده شده، گفت: در این مراکز علاوه بر آزمون‌های فنی خودرو، میزان گازهای خروجی شامل Hc,co ,co2 اندازه‌گیری می‌شود و در صورت استاندارد بودن برگه معاینه فنی توسط مراکز و در قالب سامانه‌ای مشترک با عنوان سیمفا صادر خواهد شد.

محمودی بیان کرد: به صورت دوره‌ای بر نحوه اجرای قوانین مرتبط با مراکز معاینه فنی توسط ستاد معاینه فنی شهرداری‌ها نظارت می‌شود و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید